Home | About Us | News Feeds RSS | Subscribe | Support Us | User Login | Search

InfoServ Pages
RSS RSS News Feeds
Topics
Africa General
AU/NEPAD
Culture
Ecology
Economic Justice
Food and Land
Gender
Health and AIDS
History
Human Rights
Interfaith Relations
Media
Profiles
Resource Extraction
Youth & Children
Regions
Central Region
Eastern Region
North Africa Region
Southern Region
Western Region
Countries
Angola
Sudan and South Sudan
Zimbabwe

Coordinator's Picks


About InfoServ
Purpose
History
Identity
Editorial Policy
Content
Africa Research Archive
Free E-mail Service
Angola: Maka Angola sponsors petition against CNN International deal with Angolan dictator’s children

Summary & Comment: Maka Angola invites readers to lobby with CNN to stop accepting ads from Semba communication promoting Angola, since the agency is owned by Dos Santos’ children, using a government budget of $17m per year. JK

Author: Rafael Marques de Morais Date Written: 5 February 2012
Primary Category: Angola Document Origin: Maka Angola
Secondary Category: Media Source URL: http://makaangola.org
Key Words: Angola, media, CNN, PR, Semba

African Charter Article #9: Every individual shall have the right to receive information and express their opinions. (Click for full text...)



Printable Version

Angola: Maka Angola sponsors petition against CNN International deal with Angolan dictator's children.

 http://makaangola.org/2012/02/maka-angola-promove-peticao-contra-a-publicidade-do-regime-de-jose-eduardo-dos-santos-na-cnn/?lang=en

Maka Angola has just launched an online campaign petitioning CNN International to stop accepting advertisement from the corrupt Angolan regime of President Dos Santos. Semba Comunicação, a private Angolan company, has been receiving millions of dollars directly from the presidency of the Republic of Angola's budget to produce commercials to improve the image of Angola abroad. However, this company, incorporated on October 11, 2006, is owned by President José Eduardo dos Santos' children, namely Welwitchea José dos Santos 'Tchizé' and José Paulino dos Santos ´Coréon Du.' They are promoting the image of their father's regime through campaigns broadcasted on CNN International. President Dos Santos has been in power for 32 years without ever being elected by the people.

The 2012 presidential budget alone allocates almost US $17 million for Semba Comunicação to engage in a contractual agreement with CNN International for a new advertisement campaign. Read here the complete story previously published at Maka Angola. While two-thirds of the Angolan population survive on less than $2 a day, the President and his protégés, including his family, have been plundering the extensive natural resources of the country.

Transferring taxpayers' money from the presidency budget to his children's private company is only the latest of multiple and continuous acts of corruption, bribery, and embezzlement committed by the President and his cronies. Maka Angola is therefore calling on its readers to sign a letter addressed to CNN International officials, urging the television network to stop accepting advertisement from the corrupt Angolan regime of President Dos Santos.

This is the letter that CNN executives will receive:

Dear Sir/Madam:

[Jim Walton, President of CNN Worldwide] [Phil Kent, chairman and CEO of Turner Broadcasting System] [Keith Cocozza, Vice President, Corporate Communiactions, Time Warner Inc.] [Bridget Leininger, PR, CNN International] [Lauren Cone, PR-, CNN International] [Rani R. Raad, CNN Senior Vice President, Ad Sales]

I write you to urge CNN International to stop accepting advertisement produced by Semba Comunicação promoting the Angolan regime. As a high profile and credible media outlet, CNN International should refuse to accept advertisement paid for with illicit transfers of Angolan taxpayers' money.

Semba Comunicação, a private Angolan company run by President José Eduardo dos Santos' children, has received millions of dollars from the Presidency's budget. Previously, your TV station has aired ad campaigns on behalf of President Dos Santos' regime, including "Angola, Grow With Us" which were produced by Semba Comunicação. Semba Comunicação was hired to promote the image of the Angolan regime abroad, including the production of the campaign "Angola, Grow With Us," previously aired on CNN International.

The 2012 presidential budget alone allocates almost US $17 million to the regime's publicity campaign that Semba Comunicação will produce, to be aired on CNN International.

Transferring taxpayers' money from the presidency's budget to his children's private company is only the latest of multiple and continuous acts of corruption, bribery, and embezzlement committed by the President and his cronies.

Therefore, I urge CNN to stop accepting advertisement produced by Semba Comunicação and to exercise due scrutiny over any advertisement from the corrupt regime of President José Eduardo dos Santos.

Sincerely,

[your name]

__ __ __

You can sign the petition here.

http://www.change.org/petitions/cnn-stop-accepting-adversiting-from-the-corrupt-angolan-regime

Thank you!

Copyright © 2012 Maka Angola. All rights reserved.
Printable Version

Disclaimer: Opinions expressed in this article are those of the writer(s) and not do necessarily reflect the views of the AfricaFiles' editors and network members. They are included in our material as a reflection of a diversity of views and a variety of issues. Material written specifically for AfricaFiles may be edited for length, clarity or inaccuracies.

     top of page

 back to Angola page